In ultimii doi ani, aproximativ 80% dintre companii au avut parte de un incident care a necesitat utilizarea unui plan de recuperare in caz de dezastru. Organizatiile trebuie sa protejeze, sa planifice si sa se pregateasca pentru orice intrerupere.
EUDC DRaaS este un serviciu de backup si recuperare rapida a datelor si sistemelor critice dupa un dezastru. Folosind resurse de cloud computing, serviciul de Disaster Recovery EUDC este mai putin costisitor, mai flexibil si mai usor scalabil decat folosirea infrastructurilor IT intr-o locatia secundara.
- Disponibilitate - Extindeti infrastructura existenta in Cloud
- Costuri reduse - Fara costuri initiale pentru hardware
- Scalabilitate - Solutia se poate modifica dupa nevoile dvs.
- Testare usoara - Managementul automatizat al solutiei
- Continuitate - Garantia disponibilitatii datelelor si sistemelor critice
Ce este Disaster Recovery?
Disaster Recovery (DR) cuprinde procedurile, politicile sau procesele care pregatesc infrastructura IT vitala a unei organizatii pentru a se recupera in mod eficient din dezastre naturale, provocate de om sau atacuri cibernetice si pentru a asigura continuitatea activitatii. DR trebuie sa acopere orice scenariu posibil care ameninta disponibilitatea infrastructurii IT.
In ultimii ani, DR si-a asumat un rol din ce in ce mai predominant in bugetele companiilor, reprezentand deseori 20-25% din cheltuielile IT.
Planul corect
Un plan DR delimiteaza modul in care o organizatie va raspunde la orice scenariu in caz de dezastru, cu scopul de a sprijini procesele si functiile de afaceri sensibile la timp si de a mentine continuitatea activitatii complete.
Acest plan contine atat elemente receptive, cat si preventive si este o parte cheie in cadrul companiei. Pe partea receptiva, planul delimiteaza numeroase scenarii de dezastru si defineste raspunsurile detaliate la fiecare, cu scopul de a reduce impactul negativ al evenimentului respectiv. In ceea ce priveste preventia, planul reduce la minim efectele negative ale scenariilor specifice, definind ceea ce organizatia trebuie sa faca pentru a le evita.
Mai precis, un plan trebuie sa anticipeze si sa delimiteze un plan de actiune ca raspuns la pierderea unor astfel de componente si servicii IT critice, cum ar fi:
- Medii complete de hardware critic
- Hardware IT, inclusiv infrastructura de retea, servere fizice sau virtuale, computere desktop sau laptop, dispozitive wireless si periferice
- Conectivitatea furnizorului de servicii
- Aplicatii software de tip Enterprise
- Dispozitive sau aplicatii de stocare a datelor
Pentru a obtine eficienta maxima si a tine costurile sub control, organizatiile ar trebui sa utilizeze o combinatie de resurse interne si solutii oferite de furnizori in planificarea lor de recuperare in caz de catastrofe. Mixul optim intern / furnizor depinde de obiectivele specifice de recuperare in caz de dezastru ale organizatiei, care sunt masurate de Obiectiv Timp de Recuperare (RTO) si Obiectiv Punct de Recuperare (RPO). Obiectivul timpului de recuperare poate fi definit ca perioada de timp in care o afacere poate functiona fara disponibilitatea sistemului, in timp ce obiectivul punctului de recuperare exprima cat de vechi vor fi datele odata ce sistemele se vor recupera.
Disaster Recovery in Data Center
Pentru a indeplini obiectivele RTO si RPO ale unei organizatii, operatorii de centre de date se confruntă cu o provocare cheie: sincronizarea datelor. Cu alte cuvinte: Cum sa va asigurati ca datele din toate locatiile alternative sunt la zi, pentru a garanta coerenta serviciilor si continuitatea activitatii, chiar si in caz de dezastru?
Intr-o oarecare masura, raspunsul la aceasta intrebare consta in nivelul de replicare, care poate fi definit ca frecvența cu care sistemul de primire (mediul de rezerva) recunoaste primirea datelor din sistemul de expediere (mediul de productie). Cele mai frecvente metode de replicare sunt:
Replicare sincrona
Metoda de replicare cea mai sigura, dar care necesita resurse. Intr-un scenariu de replicare sincrona, sistemul de primire recunoaste fiecare modificare primita de la sistemul de expediere. Adoptarea acestei metode necesita mentinerea unui site de rezerva "hot" si este cea mai eficienta.
Replicare semi-sincrona
Sistemul de primire trimite confirmarea numai dupa ce au fost primite o serie de modificari. Aceasta metoda de sincronizare este paralela cu abordarea "hot" si poate fi alegerea potrivita pentru servicii care, in caz de dezastru, pot permite pierderea de date si o perioada de inactivitate.
Replicare asincrona
Replicarea datelor acestei metode este mai rapida, dar mai putin sigura, deoarece sistemul de expediere continua pur și simplu sa trimita date, fara a primi niciun raspuns. Aceasta metoda este cea mai potrivita pentru resursele statice sau scenariile in care pierderea de date este acceptabila.
Atunci cand creeaza un Plan Disaster Recovery, organizatiile trebuie sa se asigure ca politica lor de recuperare este complementara cu metoda de sincronizare aleasa.
De exemplu, politica de sincronizare / recuperare „hot” asigura ca datele sunt intotdeauna 100% sincronizate si ca un sistem paralel este intotdeauna gata sa preia sistemul de productie cu latenta minima sau timp de oprire. Cu toate acestea, daca un centru de date a ales replicarea asincrona, este posibil ca cheltuielile pentru intreținerea unui server „hot” sa nu fie justificate, deoarece se poate intampla ca datele sa nu fie replicate complet la un moment dat al esecului.
EUDC iti ofera servicii de consultanta pentru alegerea solutiei optime.