Scroll Top

Agilitatea afacerii operate din Cloud

agilitatea-afacerii-operate-din-cloud

Pornind de la email: In 2017 comunicatia principala privind operatiunile din cadrul companiilor se bazeaza pe email. De la procese interne privind comunicatia intre departamente pana la procesele externe cu furnizorii sau clientii, email-ul este vital. In functie de politicile de securitate date adoptate sau de preferintele personale, se lucreaza (se emit sau se primesc email-uri) de pe desktop, laptop sau smartphone. Orice smartphone se bazeaza pe servicii de Cloud, altfel nu ar fi „smart” si nu ar putea emite si trimite email-uri.

Intrinsec, email-ul lucreaza prin Cloud si este gazduit in Cloud, fie ca s-a pierdut smartphone-ul sau ca s-a stricat laptop-ul. Prin Cloud avem acces la email, de oriunde si prin orice dispozitiv, asta reprezentand agilitatea. Productivitatea este sporita prin reactia imediata si procesarea rapida a informatiei si posibilitatea agila de a comunica cu furnizorul, productia, contabilitatea sau clientul. Astfel s-au dezvoltat procese, respectiv proceduri ce se bazeaza pe tehnologia din Cloud, email-ul fiind exemplul fundamental.

Software as a Service: Email-ul reprezinta un serviciu pus la dispozitie de furnizorul de servicii Cloud si este gazduit pe o plaftorma, respectiv pe infrastructura IT, consolidata si redundanta, ingrijita in Data Center. De la implementarea functiilor de email in cadrul companiilor ca si standard, s-a migrat la exponential mai multe (standarde) procese si functii in ultimii 10 ani: partajarea bazelor de date (ex. de la utilizatori Enterprise cu Oracle pana la SOHO cu Dropbox), colaborare live (ex. Google Docs), vanzari prin CRM (ex. Salesforce), aplicatii de gestionarea contabilitatii, suport rapid si flexibil (ex. Live Chat / Instant Messaging) etc. Toate aceastea sunt aplicatii stocate in Cloud, ce furnizeaza utilizatorilor functii adaugate, procese imbunatatite si posibilitati moderne privind gestionarea si dezvoltarea afacerii, utilizatorii tehnologiilor de Cloud devenind mai agili. Timpul de raspundere in cadrul afacerii se scurteaza semnificativ, costurile scad, riscurile se diminueaza si eforturile se focalizeaza pe proactivitate si nu pe mentenante sau congestii logistice. Aplicatia este gazduita, imbunatatita (software updates) si protejata in Data Center.

Agilitatea deplina revine cand utilizatorul are diferite optiuni puse la dispozitie de catre furnizorul de servicii Cloud:

  1. Infrastructure as a Service (IaaS): utilizatorul contracteaza infrastructura IT pusa la dispozitie sub forma de serviciu (masini virtuale). Isi instaleaza la liber aplicatiile dorite, obtinute prin cai independente.
  2. Software as a Service: utilizatorul contracteaza aplicatia sub forma de licenta recurenta fara grija management-ului a sistemului de operare sau a resurselor de calcul a masinii virtuale.

Agilitate inseamna libertatea de a alege.